Powered By Blogger

lördag 13 augusti 2011

Skadad

Hejsan på er!tänkte skriva och berätta en tråkig grej som hände för mig.Jag är för första gången i min motocrosskarriär skadad!!det hände under träningen på hemma banan.Jag hade en jätte lyckad träning med många bra race med en norsk kille ifrån Alta.Vi körde några tränings heat,som gick grymt bra för mig!!så på det sista varvet på träningen,så händer det!!jag gick omkull,far över styret med händerna först mot backen,får en liten smäll mot handen!Jag kliver snabbt upp,försöker ta upp hojjen men då känner jag att det är något som är fel!!Pappa drar upp tröjan,och då ser vi att armen är helt sne,och hänger som en hängmatta!!Nu blir det akuten!!Där visar det sig att hela tillväxt zonen har släppt,och att vi måste till Sunderby sjukhus nästa dag för att ev spika eller dra armen i läge under operation!!Vi far till sunderbyn tidigt nästa morgon!det visar sig under narkosen,att jag inte behöver spikas,utan benbiten sitter på plats utan!! jag blir gipsad.Detta är en helt ny sitts för mig,att inte få träna körning!nu hoppas jag att jag ändå skall få hinna köra den sista svemo tävlingen.Nu kör jag på med extra mycket fys träning i stället,och skall komma tillbaka pigg som en mört!!

Inga kommentarer: