Powered By Blogger

tisdag 14 september 2010

Nordcupsavslutning i Piteå!

Här fick jag ta emot bucklan för totalen i Nordcupen!


Högst upp på pallen efter lördagens tävling!


Vinst i båda heaten på söndagen!


Hej!
Nu har vi avverkat den sista tävlingen i Nordcupen, som vi körde här på min hemmabana på haraholmen. Det känns lite trist att säsongen nu är över. Nu är det ett antal månader och en tung vinter tills man träffar alla kompisarna igen. Det känns på stämningen under tävlingen, att Nordcupen är över för denna säsong. Det är både ledsamt och glatt på samma gång för många. Det var framtill denna tävlingsdag inte avgjort i alla klasser, tex i 85 u 14-16år. Där stod det mellan 2 st duktiga förare, J. Österman och J. Landström och det slutade efter diskningar, skador och bra körning med att J. Landström vann hela totalen. Det tråkiga med denna dag var att J. Österman fick operara sin arm, otur för dig Jens, krya på dig!!! Grattis Jonas för bra körning!!!
Min tävling gick väldigt bra. Bra väder och en perfekt bana gjorde att jag satte nytt pers på varvet, det är jag nöjd över. Nu måste jag köra lite 85cc, så att jag förbättrar mina varvtider även där. Just nu har jag 2 sek snabbare tid med 85:an, så det finns lite att göra där. Målet är att köra under 1 minut 5o sek. Tävlingen fungerade väldigt bra, tog starterna och behöll ledningen in i mål i alla 4 heaten! Det var kamp om 2-3 platserna, som stod mellan From och Persson. Fajten vanns av Persson med en fin körning av båda grabbarna. Tack alla som jag tävlat mot i Nordcupen för en rolig säsong!!! Nu återstår för mig det bästa av det bästa, nämligen avslutningen på Svemo-Cup, som körs i Linköping sista helgen i september. Tills dess skall jag ligga i och träna så mycket jag bara kan, och komma dit grymt laddad, och försöka att ta en pallplats. Det är mitt mål i alla fall!!! Nu måste jag sluta att skriva för nu skall vi fara och träna!
Hejsvejs!!





1 kommentar:

Anonym sa...

Hej Wille!

Vi vill bara ge dig en stor
Grattis kram för en lyckad
säsong...

Mvh

Viveca & Anders