Powered By Blogger

torsdag 28 januari 2010

Nordcupen i Kiruna


Hej, nu har jag kommit hem från Kiruna. Allt gick helt suveränt. Jag älskar Kirunas bana, den är alltid välpreppad med fina ramper till hoppen och dessutom trevliga människor. Banan är egentligen ganska lik min hemmabana. Vi hade dessutom tur med vädret, sol och varmt, men strunt i det och nu till själva tävlingen. I starten var jag nästan sist ut, men i första böj var jag 3:a, raksträckan efter var jag etta och vann heatet. 2:a heatet var jag bättre med i starterna och vann. Efter tävlingen denna dag så pratade jag med Robert Bjurström om mina starter, om hur jag skall förbättra dessa, skall tänka på detta till nästa gång. Söndag tog jag starten och vann 1:a heatet. 2:a heatet blev en repris av den första. Roberts tips fungerade bra och det blev en lyckad helg även denna gång.

1 kommentar:

Fredrik sa...

Kul att du fortsätter att skriva!