Powered By Blogger

onsdag 27 januari 2010

Svemo Cup Njurunda

Då var det dags för svemo cup i Njurunda. En ny upplevelse för mig då jag tidigare bara kört Nordcups deltävlingar, kul med andra förare. Vi åkte mitt på dagen från Piteå och var framme på eftermiddagen i Sundsvall. När vi var framme så liknade banan inget vi hade sett tidigare, hårdbanor är inte så vanliga här uppe i Norrland så de var annorlunda att köra på. Vi anmälde oss och for sedan till stugan vi hade hyrt. Dags för träning! Allt fungerade som de skulle. Dags för kvalheat, vi blev delade i 2 grupper och jag blev i grupp 1 och jag stack iväg först. Allting fungerade mycket bra, banan var mycket rolig och snabb! Och de slutade med sjätte tid och det var jag nöjd med. Då var det final. När jag vaknade regnade det massor och så hade det gjort hela natten och banan var som en leråker. Heat 1! Nu var jag lite spänd och föret var det sämsta tänkbara. Första starten kom jag iväg nånstans i mitten och när jag kom till första långa uppförs backen spann jag fast, för jag fick byta spår tappade fart och fastnade. Ramlade många gånger detta heat. Dags för heat 2! Till detta heat var banan ändrad, backen var borta på grund av att många hade det jobbigt där. Detta heat gick bättre, missade tyvärr starten och var sist iväg, men slutade ändå som 11. Totalt 12 i min första svemocup.

1 kommentar:

Fredrik sa...

Tjenare Wille! Jäklar vad du har skrivit! Tycker att du skriver jättebra!!!!! :-)