Powered By Blogger

måndag 22 mars 2010

Crossträning

Tjenare alla crossvänner!
Nu skall jag berätta lite om helgen. Vi börjar med lördag. Det hade snöat under natten, och vi hoppades alla i vår familj att banan skulle vara plogad. Men när vi kom till banan, så såg vi att den tyvärr inte var det, skit också! Så första passet fick jag köra i djupsnö, men medan jag körde så pratade pappa med Simon L-man, även känd som "Simons plogjour", ha ha! Så innan nästa pass så var banan plogad. Tack för detta Simon! Körningen fungerade alldeles utmärkt och hojjen gick perfekt.
Så var det dags för söndag. Denna dag var det jättefint vårväder. Vi hade pratat kvällen innan med Dogge S med familj, om att dom också skulle komma hit till Piteå för att träna. KUL! Banan var denna dag helt suverän och jag fick köra med Pontus S och klubbkompisen Petter. Det var många förare som tränade denna dag, bla ifrån Älvsbyn, Moskosel och Piteå såklart! Träningen denna dag var jätterolig, den roligaste på ett tag, för nu börjar man känna att det är vår och att crossäsongen snart drar igång och man får träffa alla crosskompisar, som man inte har sett på hela vintern. Detta är jätteroligt. Men tyvärr fick jag avbryta träningen lite tidigare på grund av fälghaveri. Det har varit lite problem på sistone med Sukkan, som jag tycker är väldigt irriterande och störande. Pappa får inget annat göra än mecka, men i och för sig så är väl det så med denna typen av sport. Men i det stora hela så har helgen varit alldeles perfekt, för utom detta förstås.
Vi syns snart igen!

Inga kommentarer: