Powered By Blogger

onsdag 28 april 2010

Crossträning på Haraholmen


Tjenare, tjenare alla som läser!
I helgen har jag varit och kört cross. Äntligen har det börjat bli sommarföre på banan. Gissa om jag blev glad när jag kom till banan och såg att det var rätt bra före. Det bästa är att tävlingarna snart börjar om. Det märker man när det kommer så mycket folk, bland annat från Älvsbyn, Piteå och Luleå.
Lördag, då var banan bra och körningen fungerade helt okej. Crossen gick också mycket bra. Det bästa med banan är att det inte är så mycket vatten mer, som gör så att det går sakta.
Söndagen, så hade Dennis N varit och slätat banan. TACK DENNIS! När Dennis hade varit och slätat, så blev banan mycket bra och det var jääättekul att gasa! Även idag så var det mycket folk. ROLIGT!
Nu är det inte långt kvar till min SM- tävling i Kristianstad. Den tävlingen går också på en sandbana, så det är perfekt att vår bana börjar att vara torr, så att man får in den rätta känslan. Men innan denna tävling så skall vi först avverka vår Nordcupspremiär, som går i Boden, på en lite hårdare typ av bana. Det skall bli så roligt!!!! Nu skall jag gå och slappa lite framför TV:n innan sängdags. HEJSVEJS !!!!

Inga kommentarer: