Powered By Blogger

onsdag 19 maj 2010

NORDCUPSPREMIÄREN I BODEN!

Hej alla ni som läser detta!
Det var ganska länge sedan jag skrev här i min blogg! Jag har haft det lite stressigt, men skall nu försöka skriva ned ett par rader i alla fall.
Denna dag hade jag verkligen sett fram emot, premiär i nordcupen!!! En lång vinter, med väntan på detta är nu över, skönt! Vi kom fram rätt sent till Boden, för pappa fick jobba länge denna dag. Lite trist tycker jag, för jag vill gärna vara på plats tidigt, för att snacka med folk och gå banan ett antal varv.
Dag 1! Första heatet för denna säsong, var jag laddad och kom iväg bra i starten, ledde från start till mål, och allt flöt på bra. Bodens bana har grymt sköna hopp, som är roliga att hoppa med 65:an. BANAN VAR HELT SUVERÄN!!!
Heat 2! Blev ungefär en repris av det första heatet, förutom att efter ungefär halva heatet började hojen gå som ett ägg. Den orkade knappt dra sig själv! Jag skrek till pappa när jag passerade honom, och fick tillbaka till svar att det troligen var fel på avgasporten och att jag skulle förtsätta att köra. Som tur var så höll det ända in i mål. Det blev seger dag 1!
Dag 2! Till denna dag var hojen fixad och jag var så himla sugen på att köra, laddad!!!! Starten gick bra och körningen gick ännu bättre. Vann detta heat.
Heat 2, gick jag ut i ledning och behöll denna in i mål. Seger dag 2!
Nu väntar snart svemo-cup, detta ska bli jättespännande. Jag längtar till detta, men inte till den långa resan ned!
HEJSVEJS, nu orkar jag inte skriva mera, skall ut och cykla lite med mina kusiner Albin och Hugo!

Inga kommentarer: