Powered By Blogger

söndag 17 oktober 2010

Träningsläger i Söderhamn

Hejsan på er alla där ute som följer mig på min blogg!
Förra helgen var jag i Söderhamn på ett träningsläger. Tränare på detta läger var Eric Englunds pappa Micke, som har ganska mycket erfarenhet från cross. Bl a så har han tävlat en hel del utomlands och även provat på VM. Han visste en hel del om hur en bra förare skall träna, bl a teknik i hopp och kurvor mm. Det vi visste innan vi for var att det inte skulle vara många förare på plats, pga att alla som var där skulle få så mycket egen tid som möjligt, därför var vi 4 st. Vi hade bestämt här hemma att jag skulle få träna på 85:an! Hojtorget i Sundsvall skall ha en massa beröm för det dom gjorde för mig, Tack vare dom så kunde jag träna på min andra 85:a, vars motor kom tillbaka så fort. Detta är verkligen rejäl service! Från Sundsvall tillbaka till Piteå på endast 4 dagar, kom motorn tillbaka hel och fin. Tack skall ni ha!!!!Vi hade inte innan detta läger hunnit vara hemma länge. Jag var inte så laddad att åka bil igen, det är nästan 70 mil ned till Söderhamn!Vi for ned på fredagen, och Erics pappa mötte upp oss på banan på kvällen.
Lördagen: på morgonen så gick jag och Eric banan. Detta är Erics hemmabana så han kan nog den utan och innan, han kan nog köra den med förbundna ögon! Jag gillade banan direkt! En sandbana med roliga hopp, bl a nedförstrappor och tripplar mm. En grym bana helt enkelt! Vi började vår träningshelg med en uppvärmning på banan i ca. 30 min. Sedan gick vi igenom fjädringen på våra cyklar. Efter detta så hade vi balansövningar, kurvträning, hoppteknik, tränade starter och även lite frikörning. Körningen kändes bra för mig, jag satte alla hoppen nästan direkt och hade ett rätt bra flyt! Det var jätteroligt att få köra mot Eric med 85:an. Vi har tidigare bara kört mot varandra med 65:orna. Vi hade en spännande helg allihopa med många goa fajter! Träningen denna dag avslutades ca. 17:30.
Söndag: denna dag så steg vi upp rätt tidigt och började vår träning redan vid 8-tiden, med uppvärmning och avslutade sedan med körning på den lilla banan och sedan lite kurvteknik på den stora banan. Träningen avslutades vid 11-tiden. Det var en jätterolig helg med mycket körning, och bra att få höra samma tips och tekniksnack från någon annan. Roligt var också att jag fick komma igång med 85-körningen!
Hejsvejs!

Inga kommentarer: