Powered By Blogger

måndag 31 maj 2010

Svemo-Cup Vrigstad

Hej!
Nu har vi kommit hem från Vrigstad. Det var en lång resa, skönt att komma hem. Jag sa tidigare att jag skulle berätta lite live, men tiden räckte inte till att skriva ned någonting. Vi började vår resa ned på torsdag eftermiddag, efter att pappa slutat jobbet. Vi kom fram till Vrigstad på fredag ca 15:oo. Vi var faktiskt en bland dom första på plats, fastän vi har den längsta vägen!Vädret var inte särskillt bra då vi kom fram, så det var bara att ta på regnkläderna, för det första jag vill göra då jag kommit fram, är att gå och se på banan. Denna bana var en typ av blandbana med grus och sand, och ganska stenig, alltså helt i min smak! Det kändes bra då jag ocg farsan gick runt den. Det var många hopp, men inte så många raksträcker. Vi åkte på att besikta igen, detta gjordes i Kristianstad också! Fast det gör inte så mycket. Efter detta var det sängdax.
Jag hamnade även denna gång i en ganska hård grupp, med många väldigt duktiga förare, många ifrån mx future. Detta tycker jag är ganska bra, för att man får upp farten till kvalen. Från min grupp skulle 5 st gå vidare. Träningen började kl. 8:30. Det kändes jätte bra! Jag låg och körde mot en kille som heter R Håkansson och är med i mx future. Vi hade det skitkul i 15 minuter, så lång är en träning. Efter detta så var det dax för kval. Jag fick en bra start, var ca3-5 in i första böj. Vid första hopp, så hoppade jag om 2st. Så var ställningen ett bra tag tills det bara var 2 varv kvar, då gled framhjulet undan i ett hårt spår. Jag försökte ge stum gas men det hjälpte inte, så jag föll! Tappade ned till 8.a men körde upp mig till en 5.e plats!.
Heat 1! Väntan var lång fram till detta heat, ca 3 timmar. Starten var inte jättebra och jag var ca 15-17.e. Efter ca. ett halvvarv så gick en kille omkull framför mig precis i en kurva, så det blev väldigt trångt, så jag gick omkull också!! Låg näst sist efter detta!. Blev lite förbannad efter detta och körde upp mig genom fältet till en 9:e plats!
2:a heatet! Nu var jag grymt laddad. Starten gick bra fram tills att en kille kom mot mig så att jag var tvungen att släppa upp på gasen, tappade många placeringar på detta. Var väl även denna gång sist iväg. Men körde ändå ganska fort upp mig till en 6:e plats. Hade 4:an och 5:an alldeles framför mig, var uppe på en 5:e plats, då olyckan är framme igen. Då jag skulle köra om en varvad förare så blev det problem så jag gick omkull. Hade då bara ett halvt varv kvar att köra, TYPISKT!!! Men slutade ändå som 7:a. Är trots allt jättenöjd med denna placering, vet nu hur jag ligger till mot Sveriges bästa förare. Med bättre starter och inga omkull körningar så kan jag nog bli bättre placerad. Men man skall vara nöjd egentligen att ta sig till en A-final, för det är många väldigt duktiga förare med! Slutade i denna tävling som total 7:a. Ligger nu i totalen efter två körda tävlingar som 6:a. Jag är jättenöjd!! Nästa tävling går i Varberg nu till helgen, hoppas på bra väder och rena heat. Skall försöka få till mina starter lite bättre! Nu skall jag åka ned till OK och köpa en glass. HEJSVEJS!!!!

Inga kommentarer: