Powered By Blogger

tisdag 3 augusti 2010

Nordcupen Luleå och Boden!

Vinst båda dagarna i Boden! Här prisutdelning för dag två!
Det strulade med prisutdelningen på lördagen, så vi fick pris för båda dagarna på söndag! Här vinst för dag 2 i Luleå!

Första plats på lördagen!


Tjenare!
Nu tänkte jag att jag skulle skriva lite om mina tävlingar som varit under veckan. Det började med Luleå. Luleå har en grym sandbana som är rätt så teknisk, men jag tycker att den är jätterolig! Jag är nog en bland dom få som tycker detta!
Lördag! Vädret denna dag var fint, soligt och rätt varmt. Vi var 13-14 på grind. Starten gick bra, var bra med ut ur grind, tog ledningen och behöll denna in i mål! Var nöjd med detta heat. Heat 2 blev en repris av det 1:a heatet. Körningen fungerade utmärkt, gaspunkterna satt där dom skulle.
Dag 2! Denna dag var vädret inte riktigt med oss, det hängde regn i luften när vi skulle starta. Körningen fungerade bra denna dag också, allt flöt på bra, som det skulle och starterna satt!Omkörningarna också. Dessa är lite besvärligare, för banan är rätt så smal om man jämnför med andra banor här i nordcupen. Är rätt nöjd med tävlingarna under denna helg!
Nu till Bodens tävlingar! Bodens nordcupstävlingar var mitt under veckan, onsdag och torsdag. Denna bana har jag beskrivit här i min blogg förr! Kan säga en gång till att jag gillar denna bana skarpt!
Onsdag heat 1! Vädret denna dag var utmärkt, vi hade till denna tävling startande ifrån både Finland och Norge! Det är lite roligt, för man vet ingenting om dessa förare, hur dom kör, meriter mm, spännande!! Starten vann jag och behöll ledningen in i mål.
Heat 2 tog starten igen och behöll ledningen in i mål. Allt kändes bra, tajmningen i hoppen kändes fint det var roligt att köra!
Dag 2 förlorade starten, gick omkull i första kurvan och låg blankt sist, och en bra bit efter! Då började jag att jaga! Efter 1:a varvet var jag i kapp, tog över ledningen och behöll denna in i mål. Körningen i detta heat var sådär, var lite ofokuserad. Efter racet pratade jag om detta med mamma, så till heat 2 var det helt perfekt. Var innan start lite irriterad över min miss, så till 2:a heatet var jag lite mera taggad. Nu så satt starten, fick ledningen och hade denna in i mål, och allt kändes bara bra. Det är alltid skönt att vända någonting negativt till det bättre! Nu efter att dessa tävlingar är över så väntar svemo-cup i Piteå. Skiiit vad jag är laddad inför detta!!!! :-)



Inga kommentarer: