Powered By Blogger

tisdag 31 augusti 2010

Nordcupen Umeå

Hej!
Nu har vi avverkat den näst sista Nordcupstävlingen för denna säsong. Detta känns vemodigt. Trist att tävlingssäsongen snart är över. Banan i Umeå var omgjord och jag hade inte kört på den någonting inför denna tävling. Den var nu lite mera teknisk, lite mera kurvor och andra hopp tex uppförstrappor och woppisar. Jag tycker att banan var jätterolig, synd bara att vi inte fick köra riktigt hela banan. Vi hade inte vädret med oss denna helg heller. Det var kallt och regn. Till denna tävling så var det inte så många anmälda, men vid anmälningen så var det några efteranmälda, bla några finska förare, det var bra! Min körning fungerade helt utmärkt! Jag hade väl kunnat gjort lite bättre starter. Starterna var lite svåra, för startplattan var asfalterad så man fick värsta fästet! Detta var svårt att få kontroll över så jag var lite försiktig.
Lördag! Denna dag hade vi tur under våra heat, det regnade inte! Jag hade fint flyt, flög de flesta hoppen, förrutom en uppförstrappa som jag inte riktigt tog! Vann båda heaten denna dag.
Söndag! Denna dag så hade vi inte samma tur med vädret. Det ösregnade. Banan var geggig och väldigt hal. Till detta heat så hade mamma, pappa och jag pratat lite om olika linjer, så nu tog jag hela uppförstrappan. Där ser man vad olika spår kan vara avgörande, främst då man kör en mindre cykel, då kan man inte rädda upp med att tvärgasa strax innan. Körningen gick bra! Jag vann båda heaten denna dag. Nu väntar den sista Nordcupen, som körs här hemma på min hemmabana, det skall bli jätte roligt. Denna vecka skall jag kanske få köra med 85:an, hoppas!!! Vi höres snart igen!

Inga kommentarer: