Powered By Blogger

fredag 6 augusti 2010

Svemo-cup Piteå

Hej alla crossfriends!
Nu har Svemo-cup körts här hemma i Pite. Det var någonting jag hade sett fram emot. Äntligen en bana som man känner till. Jag är inte den personen som är känslig för nya banor, men hemma är hemma, och det känns bra att ha en stor tävling så nära. Bl a för dessa långa resor, som vi har gjort under denna säsong. Dessa var rätt skönt att slippa! Jag brukar tänka ibland, varför en del är oroliga och nervösa för okända banor egentligen? Det är bara samma typer alla banor, med kurvor, rakor och hopp. Svårare än så är det egentligen inte. Man skall inte göra det mera omständigt än det är. Nu till tävlingen!
Vi bestämde oss för att sova ute på Haraholmen. Det var skönt, för det är så roligt att vara med gamla och nya kompisar.
Lördag och kvaldag. Vi delades in i 2 grupper, med 12st i vardera grupp, med 8 st finalplatser i varje heat. Det blev ganska jämna grupper, och jag körde i kvalheat A, med bla E. Englund, A. Olsson, A. Einarsson mfl. Jag fick en dålig start och kom ut som 10:a efter första böj. Men innan första varvet var avverkat, så hade jag jobbat mig upp till en 2:a plats, bakom E. Englund. Jag försökte köra i kapp, och jag fick några meter, sedan var det stopp. Var väl då ca. 10-20 meter bakom, närmare än så kom jag inte, så jag slutade som 2:a i mål.
Söndag och finaldax! SKIIIT vad laddad jag var!!!! Bestämde mig för ett innerspår vid starten, fick en jättebra start och var ca. 4-6 ut efter första böj. Efter första varvet så låg jag på en 3:e plats, höll den ett par varv, men fick ett stopp i en kurva och blev då passerad av ett gäng förare. Hade då placering som 7:a och började att jobba mig upp i fältet och lyckades passera 2 st förare, och gick i mål som 5:a. Var ganska nöjd, men jag kände att jag kan bättre, så till heat två så hade jag bestämt mig att nu!!! Starten gick än en gång bra! Kom ut som 3-4 efter första böj. Efter ett avverkat varv så hade jag placering nummer 2, efter att E. Jonsson vurpat. Bakom mig låg D. Karlsson. Denna placering höll sig ett bra tag. Jag tror att det var 2 varv kvar av tävlingen då Danne tar ett annat spår, och tar sig förbi och jag slutar i detta heat som 3:a, och som total 3:a för dagen. Det blev en 3:e plats totalt i tävlingen. Jag var jättenöjd!!!! Har kämpat och längtat efter denna pallplacering hela svemo, härligt att till slut lyckas!!!! Hoppas på mera. Det var speciellt att kliva upp på pallen i en sådan här tävling, på hemmaplan och allt, jag kände en sådan lyckokänsla att jag ville bara ville spricka av glädje!!! Jag tror att jag är den lyckligaste killen i världen just nu! I morgon så har jag och Erik E. bestämt att vi skall åka och bada tillsammans på äventyrsbadet vid Piteå Havsbad. Detta skall bli jätteskoj!! Avslutningsvis, synd att det är så länge till nästa svemo bara, för jag längtar redan så mycket efter tävlingen, och att träffa mina nya vänner Erik och Rasmus mfl.!!!!
Ha det!!!!

1 kommentar:

Anonym sa...

härligt kört i piteå! #111