Powered By Blogger

fredag 27 augusti 2010

Tävling i Älvsbyn!

Prisutdelning för andra dagens tävling! :-)
Hejsan!
Jag skall berätta lite grand om min senaste tävling, som var i Älvsbyn. Älvsbyns bana är en hårdbana, som jag gillar massor. Det är som min andra hemma bana. Den har många roliga hopp, många raksträcker, och är framförallt snabb som är det roligaste så klart! Denna bana har tyvärr varit lite olycksdrabbad, tex i denna tävling så blev en kille rätt svårt skadad, under träningen. Han fick ett antal benbrott, krya på dig, hoppas du snart blir bra så du kan köra igen!!! Mina heat gick jättebra, det enda som hände var att jag kom med framåtvikt i ett hopp, försökte klara upp det med att gasa på, men det var för nära till nästa hopp så jag slog över. Men allt gick bra både med mig och maskinen, så det var bara att gasa på till heaten. Vi var 15 st anmälda, med många nya förare, bla ifrån Piteå. Dessa körde rätt bra, det var första racet för dom, roligt med nya förare på start linjen! Banan var helt suverän, med perfekta ramper till hoppenoch bra preppad. Bra Älvsbyn!! I tävlingen så tog jag alla starter och ledde från start till mål, vann alla 4 heat, körningen kändes jättebra.
Nu väntar Umeå till helgen, kul med tävling!!!

Inga kommentarer: