Powered By Blogger

onsdag 17 februari 2010

Klubbmästerskapet i Piteå


Hej, alla som läser! Nu har jag just kommit hem från klubbmästerskapet i Piteå, min andra hemmatävling. Roligt! Det som var roligt med denna tävling, var att man fick blanda både 85:or och 65:or i en tävling, och jag körde 65:an. Det hade kommit killar från andra klubbar för att tävla, tex ifrån Boden, Kalix och Älvsbyn mfl. Men glöm det, så var det dags för tävling. I första heatet fick jag en dålig start, jag var kring 5:a i starten, men körde upp mig till 2:a bakom William Klockare Edström som körde 85:a. Efter några varv var jag före honom, men efter ytterligare några varv så ramlade jag och William körde så klart om mig. Men jag brydde mig inte om att han låg före, jag körde bara i min takt och fick se hur långt det skulle räcka. Efter några varv började jag ta in på honom och efter ytterligare 2 varv så var jag ifatt honom. På nästa varv körde jag om honom och kunde vinna heatet. Heat 2, fick jag en ganska bra start, jag var kring 3:a i första böj men körde upp mig till 2:a och efter ett halvt varv så körde jag om honom, och jag kunde vinna ganska lätt. Det är så roligt att tävla, oavsett vad det än är för tävling, så är det kul!

Inga kommentarer: