Powered By Blogger

söndag 21 februari 2010

Nordcupen Boden


Hejsan, alla crosskompisar! Nu ska jag skriva om den sista Nordcups deltävlingen, och den gick i Boden. Mycket trist att det är slut med tävlandet efter det här. Denna tävling var ju mycket sent på säsongen, så det kunde bli mycket hårt på banan. Bodens bana, den del vi tävlar på är på vissa ställen ganska hård så vid kyligt väder, som det var denna helg blev den väldigt hård! Det var till och med så kallt att man nästan skulle ställa in hela tävlingen, i alla fall för oss som startar så himla tidigt på morgonen. Men som tur var hände inte detta, tur! Heat 1, så tog jag starten men efter 2 kurvor så körde jag på en sten i en ramp och kraschade. När jag började köra igen så låg jag blankt sist. Började att jobba mig framåt genom fältet men ramlar igen, är denna gång snabbt uppe och fortsätter jagandet av Anton Wallerström som låg etta för tillfället. Är efter några varv uppe i ledning och behöll denna in till heatets slut. Heat 2, nu hade det hunnit att bli lite varmare och banan var lite mindre hård och hal, det flöt på bättre nu för dom flesta. Tog starten detta heat, hade inga större problem, utan körningen flöt på bra! Vann detta heat. Dag 2! Denna dag var det lite bättre förutsättningar för en bra crossdag, det var lite varmare och backen var då inte lika hård. Starten, den vann jag och allt gick bara fint. Ramperna till hoppen var grymt sköna och jag kunde ta alla platåer utan några problem. Gick i mål som vinnare. NU ÄR NORDCUPEN ÖVER, om man tittar tillbaka på nordcupens alla heat, så har jag vunnit alla tävlingar, 33 av 34 heat så jag känner mig rätt nöjd med säsongen. Trist att allt är slut nu och nu väntar en lång vinter. Fredrik och Kent var så klart också med i Boden. Dessa 2 har varit med på nästan alla tävlingar denna säsong. Detta tycker jag är JÄTTE roligt! Mamma och pappa är också världens bästa, som gör detta möjligt för mig. TACK ALLA NI!

Inga kommentarer: