Powered By Blogger

fredag 12 februari 2010

Nordcupen Piteå


Äntligen hemmatävling! Oj, oj, vad jag har längtat till denna tävling. Jag har aldrig tävlat på hemmaplan, så detta var jätte kul. Men, som jag tidigare skrivit så tycker jag om alla banor, bara jag får köra cross så är jag mer än glad. Men nu till tävlingen. Heat 1 tog jag starten och behöll ledningen ända in i mål. Jag var så grymt laddad, allt fungerade så himla bra. Vädret, hojen och banan var perfekt. Heat 2! Det var hårfina skillnader i starterna hela tävlingen igenom, men jag tog starten denna gång och vann även detta heat. Dag 2! Allt kändes helt perfekt även denna dag, känslan var där också idag. Däremot förlorade jag starten, det var lite oroligt på startrakan, men i andra kurvan var jag i ledning igen. Jag var i ledning och när det endast återstod ett varv så föll jag rejält i trappan, men var snabbt uppe igen och vann heatet. Heat 4! Sista heatet för denna tävling, tråkigt! Starten tog jag detta heat, ingenting speciellt hände och jag gick i mål som etta. En mycket bra helg! Tackar mamma pappa för allt!

Inga kommentarer: