Powered By Blogger

söndag 7 februari 2010

Nordcupen i Älvsbyn!


Hej mina crosskompisar, nu har jag just kört klart Älvsbyn. Det kändes bra fast jag har varit med om en olycka, som slutade med ett sjukhusbesök till Sunderbyn. Inför tävlingen så tränade vi i Älvsbyn, då hände olyckan. Jag blev påkörd av en större cykel och smällen tog i huvudet. Jag svimmade av och blev hämtad av ambulans, och fick tillbringa natten på sjukhus. Detta är första gången som det har hänt något allvarligt för mig i mitt crossliv. Men strunt i det, nu till tävlingen. Jag tog det mycket försiktigt i tävlingen, framför allt i första heatet pga olyckan. Jag tog starten och hade ledningen till sista halvvarvet då jag ramlade. På grund av leran så fastnade kicken och jag fick då inte igång cykeln. Men till slut fick jag hjälp av en snäll flaggvakt och slutade trots allt ändå 2:a i detta heat. 2:a heatet tog jag starten och behöll ledningen in i mål. Andra dagen hade det slutat regna och jag tog starten i båda heaten och vann heaten och även totalt. Skönt att jag kunde köra trots olyckan och att allt gick bra. EN ROLIG CROSSHELG I TREVLIGA ÄLVSBYN!

Inga kommentarer: