Powered By Blogger

tisdag 2 februari 2010

Nordcupen i Skellefteå


Hej alla mina crossvänner, nu är Nordcupen i Skellefteå avslutad. Det är första gången på ett bra tag som Skellefteå anordnar en tävling. Jag har längtat så grymt mycket efter den här tävlingen, på grund av att jag tycker om banan. Jag tycker att banan var fint slätad och allt, det enda som var lite tråkigt var att dom vattnade banan lite för mycket, men annars fungerade det mycket bra. Men strunt i det nu, dags för första heatet! Jag tog starten och körde bara i mitt tempo och vann lätt. Dags för andra heatet. Det var ungefär likadant som första heatet, jag tog starten igen och vann utan problem. Dag 2, heat 1 samma resultat igen. Inför heat 2 så började jag känna mig lite orkeslös. Orsaken till detta var nog troligen att jag hade suttit för mycket i solen dagen innan och druckit alldeles för lite. Detta syntes i min körning, jag var lite slö och okoncentrerad, men vann dock heatet. Vi hade denna helg en otrolig värme. Kul med sol, men denna helg var det nästan lite väl varmt. Det tyckte till och med mamma, som gillar när det är varmt. Fredrik och Kent var också med och såg på, kul! AVSLUTNINGSVIS EN ROLIG HELG!

1 kommentar:

Fredrik sa...

Bra skrivet Wille!!!! :-)